יום שני, 17 בספטמבר 2012

ניקוי ארובות – מנע זיהום אוויר.


המודעות הקיימת היום לאיכות האוויר שאנו נושמים, הסבה את תשומת ליבם של המחוקקים, גם לתחום התעשייה והשירותים. בעוד אנחנו מתמודדים חדשות לבקרים עם כלי תחבורה מזהמים, מפעלים מזהמים, חברות המשליכות פסולת תעשייתית, מפגעי עשן, תחנות כוח, ועוד כאלו שתורמים לזיהום האוויר ולפגיעה בשכבת האוזון, המשרד לאיכות הסביבה, שם לעצמו מטרה להילחם בחורמה למען איכות החיים שלנו, ואיכות האוויר אותו אנחנו נושמים. מטבחים תעשייתיים הם אמנם מזהמים קטנים יחסית, אך אם אתם גרים בסמיכות למסעדה או חדר אוכל, בליל הריחות והעשן, עשוי להיות, גורם מזהם שיפגע משמעותית באיכות החיים שלכם.
לפיכך, בכל מטבח תעשייתי ישנה חובת התקנת מערכת לנידוף עשן. מערכת זו, תפקידה לסנן את העשן, אדי הבישול, הטיגון, והריחות הלא נעימים הנובעים מהשימוש התכוף במטבח. החוק הישראלי, מורה לבעלי העסקים לתחזק את מערכת הנידוף שברשותם, כדי להבטיח את פעילותה התקינה. באופן תדיר, יתבקשו בעלי העסקים לבצע פעולות ניקוי ארובות ומנדפים במערכת הנידוף, כחלק מפעולות האחזקה הסטנדרטיות.
ניקוי ארובות ומנדפים, הינו חיוני למניעת זיהום אוויר ולבטיחות עובדי המטבח ולקוחותיו. הניקוי מתבצע על ידי חברה מקצועית ואמינה, המתמחה במתן שירותים אלו למערכות נידוף עשן. בתהליך הניקיון, ינוקו ביסודיות, המנדפים, המסננים, התעלות והארובות מכל שיירי השומן והלכלוך שהצטבר בהן. יש לוודא כי הטכנאים שינקו את מערכת נידוף העשן, יעשו זאת בקפידה, תוך שימת לב מיוחדת לכל הקימורים והפינות שקשה להגיע אליהם. ניקוי ארובות ומנדפים תדיר, יבטיח שהאוויר בתוך המטבח יהיה נקי, וימנע סכנת חנק משאיפת עשן, תחלואה מחיידקים שהצטברו בארובות ובמנדפים על שכבת השומן והלכלוך, ויכולת הסינון של המערכת תהיה בשיאה.
בשנים האחרונות, המשרד לאיכות הסביבה שם דגש מיוחד על הטיפול בזיהום אוויר והגורמים לו. חלק חשוב מאוד הוא מניעת זיהום מעשן. שאיפת עשן גורמת לחנק ואף למוות ועלולה לגרום נזק בטווח הרחוק גם לריאות. ארובות מלוכלכות, שדופנותיהם מצופות בשמן ופיח, לא יכולות להוציא את העשן החוצה ביעילות, ואף להחזיר אותו ישירות למטבח, אל העובדים.
ניקוי ארובות  הינו חיוני ביותר למניעת שריפות. במידה ומתלקחת שכבת השומן והלכלוך הדליקה, במגע עם גיצים מתהליך הבישול, הדבר יגרום לשריפה בעלת פוטנציאל קטלני, וכפועל יוצא אף לסכנת חנק משאיפת עשן שיעלה מהארובה ויזהם את האוויר. ארובות מלוכלכות הינן מתכון בטוח לצבירת ריחות רעים העולים מהלכלוך השומני שמזוהם בבקטריות וחיידקים.
פקחי המשרד לאיכות הסביבה, בודקים את האישור שניתן לבעל העסק על ביצוע עבודות ניקוי ארובות ומנדפים, ובמידה והתוצאה לא מספקת, הם יורו לו, תחת אזהרה, לבצע ניקוי ארובות נוסף, לשביעות רצונם, או לחילופין, אם מהווה מפגע, ומפיץ ריחות לא נעימים ועשן, יורו לו להוסיף מסננים למערכת, כדי לצמצם את האפשרות של זיהום אוויר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה