יום שני, 17 בספטמבר 2012

תחזוקה נכונה של מערכת נידוף עשן.


מערכות נידוף עשן, נמצאות בשימוש במרבית, אם לא בכל, המטבחים התעשייתיים במדינת ישראל. מדינת ישראל, אימצה את הסטנדרטים העולמיים לשמירה על איכות הסביבה וביטחון עובדי המטבח, ולכן נדרשת מבעלי עסקים, העוסקים בעיקר בממכר מזון ושירותים נלווים, להתקין מערכת לנידוף עשן ולהבטיח אחזקה שוטפת של מערכת זו.
אחזקה נכונה של מערכת לנידוף עשן, מעוגנת בחוק הישראלי, ומתבצעת בכפוף לדרישות שרותי הכבאות וההצלה, המשרד לאיכות הסביבה, שרותי התברואה וחברות הביטוח של העסקים הללו. בנוסף, בעלי העסקים מבינים, כי תחזוקה נכונה של מערכות הנידוף שברשותם, מכוונת לשמור על תקינותה של המערכת, לחסוך להם כספים מיותרים, ולהבטיח את יעילותה בשמירה על בטיחות עובדי המטבח ולקוחות העסק.
ישנם מספר אלמנטים אליהם חייבים להתייחס בתחזוקה נכונה של מערכת הנידוף.
1.       ניקוי ארובות ומנדפים, מבטיח את פעולתם התקינה. ארובה או מנדף שאינו תקין, עלול לעבוד במאמץ יתר, לתת תוצאות לא מספקות, ולסבול מתקלות חוזרות ונשנות שיעלו לבעל העסק כספים רבים יותר מאשר העלויות של אחזקת המערכת באופן שוטף. יתרה על כך, מנדפים וארובות לא נקיים, לא יוכלו לבצע את עבודתם כראוי, ובכך, להכניס את האוויר המלוכלך פנימה במקום להוציא אותו החוצה. במצב שכזה, העשן יחדור למטבח התעשייתי ויזהם את האוויר, מה שעלול לגרום לסכנת חנק משאיפת עשן ואדי בישול.
2.       בביצוע ניקוי ארובות ומנדפים, יש להתחשב במיוחד במידת הפעילות של המטבח התעשייתי. אם המטבח פעיל במיוחד, כמו מטבחים של מסעדות מזון מהיר, שבהם מרבים לטגן, או מסעדות אסיאתיות, אולמות אירועים וחדרי אוכל בקיבוצים, בתי אבות ופנימיות, כדי לשמור על תקינות המערכת, ולמנוע תקלות, יש לבצע ניקוי ארובות ומנדפים לעיתים קרובות יותר. אחזקה שכזאת, תבטיח לבעל העסק שקט נפשי, וחופש מתקלות ומהוצאות מיותרות.
3.       תחזוקה נכונה של מערכת נידוף העשן, עשויה לחסוך לבעל העסק כספים נוספים. מערכת תקינה, צורכת אנרגיה בצורה סבירה. ולפיכך, אם לא בוצע ניקוי ארובות ומנדפים בתדירות הרצויה, ירגיש בעל העסק עליה משמעותית בחשבונות החשמל שלו, עקב צריכת אנרגיה מוגברת. רצוי, לבצע ניקוי ארובות ומנדפים, לכל הפחות, לפי דרישות המינימום בחוק, ובהתחשב בשימוש היומיומי במטבח התעשייתי, אפילו לעיתים קרובות הרבה יותר.
4.       ניקוי מנדפים ומנדפים בדרך קבע, כטיפול מונע תקופתי, יבטיח לבעל העסק הגנה משריפות שעלולות להתלקח עקב הצטברות של שומן ולכלוך המערכת הנידוף, שייתכן ויתלקח במהירות במגע עם גיצים שעפים בתהליך הבישול. תחזוקה נכונה של המערכת תמנע זאת, ותגן על בעל העסק מנזקים לרכוש, או חמור מכך, אבדות בנפש. לשריפות שכאלו, יש פוטנציאל להיות קטלניות במיוחד, מכיוון ששריפות אלו מוזנות באוויר מהמפוחים, ועושות שימוש בדפנות המשומנות והמלוכלכות של המנדפים והארובות, מה שיגרום לאש להתלבות ולעלות מעלה אל מחוץ לארובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה