יום שבת, 21 בינואר 2012

החשיבות של ניקוי ארובות


לפי החוק, יש לבצע ניקוי ארובות לפחות פעם בחצי שנה. יש לנקיון הארובות חשיבות גדולה מאוד מאין כמוה. החשיבות הגדולה ביותר של הקפדה על נקיון הארובות קשורה למניעת שריפות. כשם שיש צורך לנקות מנדפים במסעדות ולהוציא מהם את כל החומרים הבעירים כך יש לעשות גם כאשר העניין מדובר בארובות.

אם כן, שמירה על ארובה נקייה בהחלט יכולה למנוע שריפות אשר יכולות לגרום נזק כבד לאנשים ולרכוש. החשיבות הגדולה ביותר של ארובות נקיון ללא ספק קשורות לבטיחות. ישנם יתרונות נוספים של שמירה על ארובות נקיון מלבד בטיחות, למשל שמירה על תקינותה של המערכת אשר קשורה גם היא לארובות נקיות.

ככל שמקפידים על ניקוי ארובות בזמנים קבועים כך הסיכוי לתקלות הולך ופוחת. אין צורך להשקיע זמן וכסף בתיקון ליקויים שונים בארובה אלא להקפיד על נקיון, כפי שנאמר לעיל, כל חצי שנה באופן סדור. בין התקלות שיכולות להתפתח אם לא מקפידים על נקיון יסודי של הארובות ניתן למנות נזילות וכמו כן סתימות בארובה.

דבר נוסף, משמעותי מאוד שבגללו יש צורך לנקות את הארובות קשור לנזילות שמן. אם מקפידים על ניקוי ארובות מונעים בעצם מצב ששמן נוזל מתוך הארובה אל הרצפה או חלילה אל המקום בו מכינים אוכל בתוך המסעדה, דבר שיכול לגרום להרעלת מזון  או לחיבורים של התעלות, ששם קשה מאוד לנקות את השמן שנזל.

סיום התהליך של ניקוי ארובות

אחד הדברים החשובים ביותר לאחר סיום התהליך של ניקוי ארובות הוא לקבל אישור מסודר מהחברה אשר נקתה את הארובות. המסעדה צריכה אישור כזה על מנת שהיא תוכל להציג לרשויות המתאימות אישור שאכן הארובות נוקו. בדרך כלל חברות אלו עוסקות גם בניקוי מנדפים וגם במקרים אלו עליהן להנפיק אישור מתאים.

ניתן לראות באופן מובהק את הארובה כאשר היא מלוכלכת ואת הארובה כאשר היא נקייה. חשוב מאוד שבעל המסעדה יוודא האם הארובה אכן נקייה לשביעות רצונו בסיום העבודה של בעל המקצוע או של החברה המנקה. כדאי מאוד שבעל המסעדה, או עובד מטעמו, אכן יוודא שהעבודה התבצעה כהלכה ובצורה מקצועית.

ניקוי ארובות בבתים פרטיים

לא רק במסעדות בהן יש מנדפים יש צורך לנקות את הארובות. גם בבתים פרטיים בהם יש תנורים דוגמת קמין, שיוצאת מהן ארובה אשר פולטת את העשן החוצה, לעתים צריך לבצע ניקוי יסודי של הארובות. על מנת למנוע תקלות שונות יש להקפיד על נקיון, אם כי בתדירות פחות גבוהה מארובות הנמצאות במסעדות.

ניקוי מנדפים בתוך בתים פרטיים יכולה לחסוך באנרגיה ולשפר את הפעילות של הקמין ושל הארובה. כמו כן, ניקוי יסודי של הארובות יכול למנוע מקרה בו חלילה תתלקח שריפה בתוך הארובה. כמובן שיש לנקות את הארובה על מנת להמשיך ולדאוג שהעשן ייצא החוצה ולא ייסתם ואז יתפזר בתוך הבית עצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה