יום שני, 18 ביולי 2011

הניקיון בארובות ובמנדפים שומר על הבריאות



תמיד חשבנו על הבריאות שלנו ודאגנו לכל, אך בשנים האחרונות החלה תופעת התודעה הבריאותית לתפוס תאוצה גדולה יותר וככל שעובר הזמן אנו מגלים שיש יותר ויותר דברים שצריך להיזהר מהם ולבצע מהלכים מונעים כדי שנוכל להמשיך ולשמור על הבריאות שלנו. ניקוי ארובות בנוסף לתהליך של ניקוי מנדפים, למשל.

למי ששואל למה ניקוי מנדפים אמור לשמור על הבריאות שלנו אז התשובה היא מאוד פשוטה. כאשר אנו בוחרים ללכת לארוחת ערב במסעדה אנו מגיעים למקום שבו יש מטבח תעשייתי שהרבה מאוד פעולות מתרחשות. אוכל מטוגן, מבושל ואפוי יוצא משם כל הזמן. אך מישהו שואל את עצמו מה קורה לאוויר שם?

מנדפים שעושים את העבודה
על מנת שהאוויר הרווי בשמן לא יתפשט למקומות אחרים במסעדה יש בכל מטבח שכזה מנדפים, הידועים גם כקולטי אדים שיש גם בבתים הפרטיים, אך בגדלים שונים לגמרי. המנדפים הללו שואבים את האוויר המלא בשומן ואדי מים ובעצם מסננים את האוויר שיש בתוך המטבח. ניקוי מנדפים שכאלה חייב להיעשות בהתאם.

ניקוי המנדפים אחת לתקופה בעצם שומר על הפעילות התקינה של כל מנדף ומשאיר את היכולת הטכנית של כל מנדף לשאוב את האוויר ביחד עם החומרים שלא צריך לנשום. אם המנדפים לא עובדים מהר מאוד מגלים שהמטבח כולו שומני וגם אין שום סבה שלדבר לא תהיה השפעה מחוץ לתחומי המטבח והארוחה תיהרס לה.

ולארובות יש גם תפקיד חשוב
ניקוי ארובות חשוב מאין כמוהו ולא רק משום שמדובר במסעדות, אלא משום שארובות היום נמצאות במרכזי תעשייה רבים, המשתמשים הארובות כדי להרחיק עד כמה שניתן את החומרים המזהמים מעל לגובה הקרקע. אסור לנו לנשום את החומרים הנפלטים מן הארובות, אך כדי שאלה ייפלטו כמו שצריך יש לנקות את הארובות.

ניקוי ארובות צריך להיעשות אחת לתקופה, אפילו אחת לשנה. כך הארובה לא תיכנס למצב שבו היא סתומה והחומרים המזהמים לא יוכלו להמשיך ולצאת החוצה בצורה הטובה ביותר, אלא יצטרכו להיאבק על מקומם בפתח ההולך ונהיה צר. ניקוי ארובות יעיל אמור להיעשות על ידי חברה מקצועית שיודעת לעשות את העבודה.

למה דווקא חברה חיצונית:
-          לא כל גוף יכול להעסיק גם אנשי מקצוע שיודעים לנקות ארובות.
-          חברה חיצונית כבר בעלת מספיק ניסיון בתחום כדי לנצל את ידיעותיה בניקוי ארובות.
-          ניקוי ארובות על ידי אנשי מקצוע אמור להיות אחת לתקופה באחריות מלאה.
-          תמיד ניתן למצוא חברה חיצונית על ידי מכרז והשוואת מחירים.

הבחירה בחברה חיצונית נותן את כל היתרונות הטובים ביותר על מנת שהאנשים הנמצאים מסביב לסביבה שאותה יש לנקות. גם אם מדובר במסעדה רגילה בעלת מטבח קטן ואינטימי. עדיין החומרים המתפזרים באוויר אינם צריכים להגיע אל האנשים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה