יום שני, 18 ביולי 2011

החשיבות של ניקוי ארובות ומנדפים




היום יש לא מעט עסקים, מפעלים ואפילו בתים פרטיים שיש להם ארובות או מנדפים. הארובות והמנדפים הם עזרים מאוד יעילים שעוזרים לכל החומרים הנפלטים כתוצאה מפעילות כזו או אחרת במטבחים תעשייתיים, כתוצאה מחימום של מכשירי חימום בבתים וכיוצא  בזה. ניקוי ארובות הוא הכרח בסיסי לכל המשתמשים בכך.

מדי שנה קמות להן מסעדות רבות, כאשר הבסיס לתפעול שלהן הוא המטבח אותו הן צריכות להפעיל כל הזמן. מרכיבים מתבשלים יוצרים הרבה מאוד חום והרבה מאוד חומרים אחרים מתחילים להיפלט ועל מנת שלא יתפזרו בחלל המטבח, יש לשאוב אותם באמצעות מנדפים. לכן גם ניקוי מנדפים הוא תהליך חשוב מאוד לכך.

לבחור בחברה מקצועית
העניין הוא שבתחום של ניקוי ארובות לא כל אחד מבין וגם אם עומדים בתקנים המחמירים ביותר של התקנת מנדפים או ארובות, עדיין צריך לדעת כיצד מנקים את הכל. הצטברויות שומן כתוצאה מפעילויות בישול כלשהן זוהי רק בעיה קטנה יחסית, שהרי ניקוי ארובות כולל גם מקומות שפולטים חומרים מסוכנים לבריאות ולסביבה.

בחירת חברה מקצועית של ניקוי מנדפים חייבת להיות על בסיס המלצות של לקוחות אחרים. אמנם יש מספר חברות המתמחות בנושא של ניקוי מנדפים אך לא כל חברה יודעת להתמודד עם כל סוגי החומרים. כדי לנקות ארובה צריך לדעת בדיוק מה לעשות עם החומרים הדבוקים לדפנות וכיצד מסירים זאת בזהירות וביעילות.

פתרונות לשימור המצב החיובי
-          טיפול שוטף בארובה יכול להקל על עבודת הניקיון לאחר מכן.
-          אחת לתקופה צריך לנקות את הארובות והמנדפים ללא קשר להיקף הפעילות.
-          שימוש בחומרים בעלי תכונות זיהום נמוכות ככל האפשר יקלו על הסביבה.

פיתרונות מן הסוג הזה ועוד יכולים רק לעזור לכל מי שרוצה לשמור על פעילות תקינה של כל מהלך ומוצר הדורש ארובה או מנדף. ממש כשם שהמנדפים נמצאים במקומם על מנת שניתן יהיה לשאוב את החומרים מתוך החדר, כך הארובות מקיימות תהליך נכון יותר של הרחקת החומרים מגובה הקרקע. אך צריך לשמור.

למנוע סתימות ארוכות טווח
החשיבות של ניקוי ארובות הוא משמעותי משום שאין שום סיבה שתהיה הצטברות גדולה מדי של חומרים דבוקים בתוך הארובה. ההצטברות הזו יכולה להצר את פתח הארובה וכך פחות ומרים יוכלו להיפלט החוצה, מה שייתן לחומרים את האפשרות לחזור בחזרה אל החלל הפנימי ולהזיק למי שנמצא בפנים. המניעה חשובה.

בסופו של דבר ניקוי ארובות נשמע כמו משהו שהיה לפני מאה שנים ואף יותר, אך גם היום אנו יכולים לראות הרבה מאוד ארובות שמהן נפלטים חומרים שונים, נראים יותר או פחות. בנוסף לכך, גם המנדפים הפכו להיות בשנים האחרונות מוצרים מאוד נחוצים לכל מי שרוצה לשמור על הבריאות של הסובבים אותו במקומות שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה